Nha Trang is vandaag the place to be

7 augustus 2023 - Nha Trang, Vietnam

Half 9 mochten we weer aan de ramen likken van onze grote bus, genietend van de enige Highway nr 1.

Langs de weg valt van alles te beleven, zo reden we vandaag in een heuse vuilstort en gisteren reden we kilometers lang langs begraafplaatsen.

We zagen het ook bij de bruiloft, in het hotel gisteren. Zodra mensen iets van afval op hun tafeltje hebben liggen, gooien ze het onder de tafel… opruimen is van later zorg en zeker niet van de tafelgast.

De eerste stop was al vrij snel na vertrek, een prachtige lagune. Mooi foto momentje.

Onze tweede stop van de dag was een nog originele ronde-bootjes-bouwer. De man bleef ook bezig toen we wegliepen. Heel leuk om te zien en we hebben het plan opgevat om het kleinste ronde bootje mee te nemen voor op het Spaarne (doorsnede max een meter) want voor de prijs hoeven we het niet te laten: een kleine 70 euro.

Leuk, zo nu en dan even een (sanitaire) stop maakt zo’n lange reisdag heel goed te doen.

De lunch was ook een plaats met potentie, maar man man wat een armoedig zooitje in het restaurant. Er was geen enkele gast te bekennen, maar toen we even met de voetjes in het zwembad zaten, werd al gauw gemeld dat we 100.000,- dong moeten neerleggen. Whahahaha ze schamen zich ook niet snel!

Vanmiddag bezochten we het Cham tempelcomplex in Nha Trang, overblijfselen van een oude Vietnamese beschaving. Ook weer heel erg mooi!

We hoefden hierna nog maar een klein stukje te rijden voor ons hotel. We zitten op 17 hoog maar liefst.

Na het doen van boodschappen voor ons resort van morgen (en de 3 daaropvolgende dagen) in Mui Ne, hakte de verkering de knoop door: hij zou voor me koken. Waar vindt je ze nog, tegenwoordig?

Volgegeten hangen we nu op bed, kijkend naar National Geographic.

Zalig, zo’n beker instant noodles!

1. Josephine:
    7 augustus 2023
    Zo, zo, een culinair hoogstandje. Bij gelegenheid het recept maar even geven. T is wel heel afwisselend, zo te lezen, van shit naar chique. Rust lekker uit weer.
  2. Josephine:
    7 augustus 2023
    Die ronde bootjes zijn te gek, zeg.
  3. Ineke:
    7 augustus 2023
    Wel erg groot hotel, ik zat op de 24e verdieping en het hotel zat toen vol met Zuid-koreanen.
    Iets om snel te vergeten 😞.
    Morgen heerlijk op weg naar Phan Thiet/Mui Ne.
    Daar kunnen jullie heerlijk gaan ontspannen.
  4. Brenda:
    7 augustus 2023
    Die bootjes zijn echt leuk!!!!
  5. Marja van der Biessen:
    7 augustus 2023
    Kan ik vast een plaatsje claimen in het ronde bootje als jullie gaan varen op het Spaarne? 😁
  6. Margreeth:
    8 augustus 2023
    Hèhè, eindelijk alles gelezen. Stom van mij natuurlijk om te denken dat ik voor ieder verhaal wel een linkje zou krijgen.
    Je schrijft zo grappig en beeldend, ik hoef er niet eens meer naartoe. Mooi, scheelt mij vliegangst en te krappe stoelen.
    Waar kunnen we je de volgende keer eens heen sturen? Zanzibar staat nog op mijn lijstje, als jij dat nu eens gaat doen? Dan beloof ik alles te lezen, ook zonder linkje xxx