Bye bye Vietnam

17 augustus 2023 - Can Tho, Vietnam

De koffers zijn inmiddels gepakt, maar voor het zover was gingen we om 7 uur al op excursie naar de groothandelsmarkt op het water. In de haven zagen we een voorbeeld van makkelijk geld verdienen: bakken vol mini schildpadden die voor 100.000 dong aan de onnozele toerist worden verkocht. De onnozele zet dit beestje in het water terug en heeft goed karma verdiend. Vervolgens vist de verkoper die beestjes weer uit het water….😳 Ik vraag me af hoe het zit met het karma van de verkoper 🫢

Na een goed half uur varen kwamen we aan en het was best indrukwekkend, echt zoals de Vietnamezen dit al eeuwenlang doen.

Om half 12 vertrekt onze bus, veel voller dan op de heenreis, met levensverrijkende souvenirs, een trouwkostuum en veel jurken en bloesjes. Wat zijn we toch een enorme bofkonten dat we dit allemaal kunnen doen en dat we er thuis geen boterham minder om zullen eten.

Vanavond vertrekt ons ✈️ iets voor half 10 en dan zijn we morgen rond half 11 op Schiphol. Ik kan niet wachten!!

Conclusie: Vietnam is heel bijzonder qua landschap; veel verschil in sfeer tussen noord, midden en zuid. Het is niet het land van de glimlach, meer van de nieuwsgierigheid.
De mensen lopen je net zo makkelijk van de sokken, omdat je toevallig op hun route staat. De miljoenen brommertjes daarentegen zullen je 100% zeker ontwijken, ook al steek je met gevaar voor ieders leven over.
Het eten is vaak eentonig, maar nog steeds lekker.
De auto’s hebben bijna allemaal een sticker of tekst op het benzineklepje; viel me gewoon op en zegt dus precies niks over het land 🙃

Leuk dat jullie hebben “meegereden” met ons!
Tot gauw 😍

1. Marja van der Biessen:
    17 augustus 2023
    Iedereen heeft zeker genoten van jullie avonturen in Vietnam, wat heb ik moeten lachen om je beeldende omschrijving van wat jullie meemaakten, maar nu is het weer tijd om huiswaarts te keren, wat ook weer goed is, ik wens jullie een goede reis en tot horens💕
  2. Ineke:
    17 augustus 2023
    Bedankt dat ik heb mogen "meerijden".
    Een goede reis.
  3. Karin van Rooij:
    17 augustus 2023
    Bedankt voor je leuke verhalen Ien, je schrijft het zo leuk. Een hele goede thuisreis gewenst, na 3enhalve week is dat ook weer fijn om naar huis te gaan. Tot snel horens/ziens....😘
  4. Josephine:
    17 augustus 2023
    T was een genot om mee te mogen. Ik ben nog wel benieuwd naar de trouwjurk die mee is gekomen. Gelukkig morgen weer thuis. Blij.
  5. Marga:
    17 augustus 2023
    Het was heerlijk om s,morgens bij de koffie jouw verhalen te lezen.
    Wat schrijf je leuk ,maar dat wist ik al.
    Ook weer fijn dat jullie weer thuis komen.
    Goede vlucht
    Liefs
  6. Gerda:
    17 augustus 2023
    Lieve Ineke en Hans, wat ontzettend leuk dat ik zo mee mocht met jullie op deze reis😍
    Heb echt het gevoel gehad dat ik ook op vakantie ben geweest tijdens deze natte zomer. Goede reis straks en snel tot ziens 🥰
  7. Ellen:
    17 augustus 2023
    Goede reis naar huis! En net als de andere meelezers heb ik genoten van je mooie, indrukwekkende en rare verhalen. Xx
  8. Anneke de Winter:
    17 augustus 2023
    Bedankt voor al je reisverhalen wat heb ik er van genoten. Hele goede reis naar huis voor jullie beide.