Tweede dag in Hoi An

4 augustus 2023 - Hoi An, Vietnam

Ja, jongens wat zullen we eens gaan doen vandaag? Na het ontbijt regende het een beetje, dus deze “bui” hebben we benut om het plan op te vatten om met de taxi naar Coconut Island te gaan. Hier worden toeristen in ronde vissersbootjes door een soort van palmbomen lagune gevaren en je gaat zelfs een stukje “de grote vaart op”.

Prima plan, dus bij de receptie gingen we vragen of er een taxi geregeld kon worden. Soms heb je zin om een Vietin te zoenen; deze dame had voor ons een mooie aanbieding voor 12,- pp: vervoerd worden door een taxi én een toertje van zo’n 3 kwartier.

Om stipt 10 uur was het zover en het was me toch leuk!  Het barstte  van de ronde toeristenbootjes en iedereen werd op een leuke manier vermaakt. Onze kapitein zette ons als eerste een Vietnamese hoed op en daarna ging ze een poging tot zingen doen. Wild roeien en ronddraaien was de tweede stunt en ze ging voor ons ook nog op krab vissen.

Op de rivier was het een drukte van belang, veel muziek en een soort van stuntmannen die als een malle in dat bootje gingen stunten.

Ohja er was ook “heel spontaan” een visser zijn net aan het uitgooien. Allemaal flauwekul natuurlijk maar het levert mooie foto’s op.

We lieten ons afzetten in het oude centrum en we besloten om naar onze kleermaker te gaan, ondanks dat het nog veel te vroeg was voor onze afspraak met Athena. Gelukkig, dat lukte. Mijn 2 blouses en broek hingen al klaar voor het doorpas moment. Moet je eens doen, proberen je kleding uit en nieuwe kleding aan te krijgen in een ruimte van 80x80 cm en een gevoelstemperatuur van 95 graden Celsius. 😳😎🙄

Een heerlijke lunch verder, zijn we gaan slenteren door het stadje en omdat we zo bek af waren, namen we lekker luxe een taxi naar ons hotel en dat terwijl we normaal gesproken toch enorm sportief zijn 😆

De rest van de dag hebben we lekker rondgehangen en zijn we vanavond gaan eten, waar we gisteren met de groep een lunch hadden. Pffff, we zijn niet ver af van een ontploffing, zo vol zitten we.
Op Mia’s verjaardag (3 jaar geworden), kleindochter van Hans, hebben we uiteraard een lekker drankje gedaan. Proost, Mia!

Morgen nog een dagje Hoi An en dan zondag weer verder afzakken richting het zuiden. Raar idee dat we nog niet eens op de helft van de reis zijn, nog 2 hele weken te gaan. Naar ons idee hebben we al zo enorm veel beleefd dat we hier net zo goed al een maand zijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Josephine:
    4 augustus 2023
    De hoedjes staan jullie fantastisch.
  2. Ineke:
    4 augustus 2023
    We kunnen alles heb, echt waar 😆
  3. Marga:
    4 augustus 2023
    Wat maken jullie een geweldige reis.En de kleding ? En leuke hoedjes
  4. Karin van Rooij:
    4 augustus 2023
    Heel leuk allemaal zeg. Zoveel indrukken in korte tijd.
  5. Ineke:
    4 augustus 2023
    Inderdaad niet te doen dat passen bij die temperatuur, heel gênant.
    Maar die meiden zullen het gewend zijn.
    Is het resultaat zoals je verwachtte?
  6. Ineke:
    5 augustus 2023
    Ja ongekend dat ik na 100 jaar ineens lange mouwen heb in een dames blouse. Nadeel van apenarmen.
  7. Marja van der Biessen:
    4 augustus 2023
    Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad, en de hoedjes zijn voor jullie gemaakt!! 😁
  8. Ellen:
    4 augustus 2023
    Wat een mooie kleding wordt er voor je gemaakt! Heerlijk zo'n cocktail na de rondebootjestocht. Jullie staan samen heel lief op de foto's.
  9. Ciska:
    4 augustus 2023
    Ook leuk dit blog, ziet er goed uit die hoedjes🥳